"Felsőoktatási Minőségi Díjat kapott a Budapesti Műszaki Főiskola" bővebben" /> Felsőoktatási Minőségi Díjat kapott a Budapesti Műszaki Főiskola – Minőségirányítás

Felsőoktatási Minőségi Díjat kapott a Budapesti Műszaki Főiskola

Hiller István oktatási és kulturális miniszter döntése alapján a 2009. évi Felsőoktatási Minőségi Díj pályázaton Felsőoktatási Minőségi Díj kitüntetésben részesült felsőoktatási intézmény kategóriában a Szegedi Tudományegyetem és a Budapesti Műszaki Főiskola; a Budapesti Gazdasági Főiskola Aranyfokozatú Elismerő Oklevelet, a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem pedig Bronzfokozatú Elismerő Oklevelet kapott. Szervezeti egység kategóriában Bronzfokozatú Elismerő Oklevélben részesült a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Kara. A díjakat a felsőoktatási intézmények tanévnyitó ünnepségein adják át.

A Felsőoktatási Minőségi Díjjal évente azon felsőoktatási intézmények teljesítményét ismerik el, amelyek eredményesen alkalmazzák a minőségirányítási rendszert. Ennek részeként folyamatos, stratégiai jellegű minőségfejlesztést valósítanak meg, az Európai Minőségi Díj követelményrendszerével összhangban támogatják az önértékelésen alapuló minőségfejlesztést, folyamatosan figyelemmel kísérik és értékelik a szolgáltatásaikat igénybe vevő partnerek elégedettségének alakulását. Egyúttal a gyakorlatban alkalmazzák az egymástól való tanulást, az összehasonlításon alapuló fejlesztést, valamint a sikeres megoldások átvételét. A díjban részesülők vállalják, hogy a pályázat kidolgozása által nyert tapasztalataikat közzéteszik az intézmény honlapján.

A folyamatban lévő felsőoktatási reform ösztönzi a felsőoktatási intézményeket a hazai és nemzetközi szintű versenyre. A díj lehetőséget teremt hazai és nemzetközi összehasonlításokra, rangsorolásokra, a gazdaság igényeihez való minél teljesebb alkalmazkodásra, valamint a versenyhelyzet erősítésére.

A 2008/2009-es tanévben harmadszor meghirdetett pályázati felhívásra 8 pályázat érkezett be, melyből négyet felsőoktatási intézmény, négyet pedig felsőoktatási intézmény szervezeti egysége nyújtott be.

A pályázatok értékelése több szinten történt. Az önértékelésen alapuló pályázatok először formai ellenőrzésen estek át. Ezt követte a pályaművek tartalmi értékelése: minden pályázatot három, egymástól független szakértő értékelt, akik ezután közös véleményt fogalmaztak meg. Az írásos vélemények alapján született döntés arról, mely pályázatok érdemesek helyszíni szemlére: júniusban négy felsőoktatási intézményt és három szervezeti egységet vizsgáltak.

A helyszíni látogatást követően fogalmazták meg az értékelők javaslataikat és terjesztették a független szakértőkből álló Felsőoktatási Minőség Díj és Minőségfejlesztési Bizottság elé.

forrás:  http://www.okm.gov.hu/miniszterium/2009/felsooktatasi-minosegi

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük